onsdag 19 september 2012

Min bärettelse

12åriga Emma och hennes bästis Elin ska gå och köpa hallonglass men hallonglassen som dom vill ha är slut och det är världens godastehallonglass enligt dom och dom blir ledsna och får panik. Så dom går hem till Elin och sitter och tittar på tv och då kommer Elins 16åriga bror Gabriel och säger -Vad gör ni, -Vi vill ha hallonglass med den är slut,Säger Emma. -VAAAA!!!!!!!!!!,skriker Gabriel, OMG OMG OMG!!!!!, JAG MÅSTE RINGA ETT SAMTAL. -vad var det om, säger Emma,-Jag har ingen anning,säger Elin, men han är lite speciel så dom forsätter titta på Tv och sen när Elins mamma kommer hem så går hon in i vardags rummet och säger,- gissa vad jag har köpt, -Vi vet la inte det, säger Elin tyst så dom börjar flabba, -Jag har köpt ............HALLONGLAS!!!!, säger elins mamma. -JAAAAAAAAA!!!!!!!!, Skriker Elin och Emma i en mun, så Elin, Emma, och Gabriel sitter vid bordet och äter ur en stor bytta med hallonglass och medans mamman sitter och äter ur en skål som sivilicerad person.

//Elin

PS: visst äger den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar